Att preppa för en plåtning

I morgon ska jag styla ett utomhusreportage tillsammans med Malin som fotar. Höstigt såklart, och lite mustigt i färgerna, tänker jag mig. Vi har inte jobbat ihop förut så jag ägnade förmiddagsfikat med att bläddra igenom The Kinfolk table för inspiration, för att ringa in vad jag vill ha ut av plåtningen. Jag har faktiskt aldrig lagat maten i Kinfolk-boken (köpte den förra våren här) men jag gillar att det är fotat hos så många olika personer och alltså innehåller många bilder att inspireras av, vilket gör att jag kan plocka fram den nu och då. Vinkeln, djupet, färgerna, känslan, stilen och till och med kläderna kan vara sånt som hjälper min kreativa kaoshjärna att sätta formen. Eller formen är ju redan satt och vinklarna planerade men inspo likt denna gör att jag liksom hamnar i rätt stämning. Förutom den lite luddiga inspirationsbiten så är det en dag att fixa den planerade proppingen. En lagom tjock ståltråd, pajer ska bakas, leta passande snöre, kläder ska väljas, björnbärskvistarna ska tämjas, en bilägare ska tillfrågas om att parkera på annan plats (eftersom bilen skymtas i bakgrunden på location), etiketter ska printas, gräs ska planteras(!) och ett bord ska byggas. Stressigt värre men också alldeles underbart!
 
Foto: Sara Zetterström
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så fina bilder, också otroligt fin kokbok!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback