Maj i kvadrat

Plötsligt var den över, med råge dessutom. Jag pratar förstås om maj, min favoritmånad. Så här såg den vackraste, vårigaste och mest väsentliga månaden ut på  mitt Instagramkonto, följ mig gärna via @littlemissfixit!
 
 
1.) När jag slår upp ögonen på morgonen möts jag nästan dagligen av blommor på nattygsbordet, enklaste formen av vardagsglädje. 2.) Vare sig de kommer från rabatten eller frysdisken på Ica så är rabarberkräm en riktig försmak av sommaren. Just här var det första skörden av torprabarberna jag planterade i fjol ♥. 3.) Appropå fruktskörd så fick vi inte ner mindre än två träd i jorden under maj, redan i höst kan vi kanske skörda våra första äpplen och körsbär på Torpet. 4.) Minns ni den jättevarma helgen i mitten av maj? Det var så magiska dagar och sent en söndagkväll cyklade vi ner till T-bryggan vid Stensö och metade. 5.) Efter en stadig uppåtgång så räckte det med ett socialt event för att dra undan energi-mattan under fötterna på mig för ett par veckor. Jag försökte vara extra snäll mot mig själv genom att läsa, gå på massage och unnade mig även en spa-vistelse mitt i veckan... 6.) ..och många mysstunder. Här började jag min femte morsdag på bästa sätt! 7.) Maj betyder badpremiär och liljekonvaljer, det är sen gammalt. 8.) Torpet, vårt andra hem, fick inte bara frukträd. Nej, fler hallonbuskar, mer rabarber, Syrén, Schersmin, Pioner och Lavendel i långa rader planterade vi denna vårmånad. 9.) Äntligen fick mitt Lisalove-print en ram hemma i Hundraåringen (och jag skulle också gråta om det vore mitt olivträd...).
 
Dessutom fyllde jag år men det får bli ett eget inlägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback