Grönt och nytt

Sedan vi flyttade till huset så har mina fingrar sakta men säkert blivit grönare. Det var som att inget överlevde i lägenheten (förutom det i odlingslådorna i trädgården) och därför blir jag extra mallig när blommorna plötsligt trivs och jag framstår som värsta Bertil Svensson (det säger väl iofs en hel del om rådande kunskapsnivå när top of mind-odlaren är en trädgårdssnubbe från 80-talet). Bla, bla, bla vad jag ville presentera för er var egentligen nytillskottet sedan förra veckan då en Forellbegonia fick flytta in! Det var efter ett blomsterhandelsbesök för att Jespers kontor skulle få lite syre men vaddå, det är väl minst lika viktigt att jag som nu går hemma hela dagarna får lite klorofyll som alternativmedicin till att andas i påse. Den kallas även Polka dot och det fattar man ju - hur glad blir man då inte av en prickig blomma?! Krukan är från Sinnerlig-kollektionen men jag tror den med fördel kan ommöbleras till en i terrkotta.
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback