Koppla ur, koppla av

Den senaste veckan har, handen på hjärtat, varit ett riktigt lågvattenmärke. Eller ska jag säga högvattenmärke för trots att jag ibland känner jag mig helt ”som vanligt” så finns det emellanåt så mycket ledsenhet att näsduksförbrukningen tar miljöbovliga proportioner.


Jag är ledsen för att jag inte känner igen mig själv (vem är den här personen som inte orkar, som inte kan sova, som är ljudkänslig, som tappar koncentrationen..?), jag sörjer något ofantligt att jag troligtvis inte kommer få fler barn (såg ni, "troligtvis", det är ju just det där hoppet som gör det så svårt att sörja och gå vidare för än är inte undrens tid förbi...), för att vissa relationer jag önskade var annorlunda tyvärr är precis så pissiga som de verkar och för att jag som alltid älskat att jobba plötsligt får ont i magen bara av att tänka på jobbet...

Det är visst en djup kris det här, låt mig bara konstatera att den egentligen inte är särskilt deppig. Det är bra att gå till botten med saker och att tillåta sig att krisa loss. Jag är nämligen helt övertygad om att det kommer något bra ur det i slutändan. Till slut.

Och innan dess så ska jag göra något jag inte gjort på evigheters evigheter. Jag ska koppla ur. 

Hej då digitala värld! Hej då Google, mejl, blogg, instagram, Facebook, Auctionnet, Netflix, Safari, Wordfeud, SVT Play, Spotify, Podcaster, Hitta, Kalkylatorn (kanske inte ändå, jag har ingen manuell. Eller jo förresten, hej huvudräkning!) och hundra andra appar och sajter som ständigt håller mig ockuperad.

Just nu håller jag på att tömma kalendern för att förbereda mig för en vecka med utedass, tryckta böcker och landväder på P1. Som en eremit på retreat.


Kommentarer
Postat av: Annatotti

Fy fan vad bra alltså! Heja dig som prioriterar att bara vara! Stora kramar!

2017-03-26 @ 23:13:39
URL: http://Http://annatotti.com
Postat av: Emmie

<3 dig och dina tankar. Du är en inspirationskälla och så fint att du delar med dig även av dina motgångar, tillsammans är man starkare!

2017-03-27 @ 07:45:49
Postat av: Josefin

Stor styrkekram!

2017-03-27 @ 07:56:52
Postat av: Sophia

Stor kram till dig Sara! När man är medveten om sitt mående är hälften vunnet. Först då kan man aktivt göra något åt det. Och det gör du ju! Heja <3

2017-03-27 @ 09:19:41
Postat av: Anna Emanuelson

♥♥♥

2017-03-27 @ 09:49:29
Postat av: Emelie

Kram!!! Själv försöker jag bromsa o svänga undan precis framför den där väggen, ditt inlägg fick mej att inse att jag nog måsta vara lite mer drastisk om det ska gå vägen.
Lycka till kram igen!

2017-03-27 @ 13:51:16
Postat av: Emelie

Kram!!! Själv försöker jag bromsa o svänga undan precis framför den där väggen, ditt inlägg fick mej att inse att jag nog måsta vara lite mer drastisk om det ska gå vägen.
Lycka till kram igen!

2017-03-27 @ 13:51:19
Postat av: Emelie

Kram!!! Själv försöker jag bromsa o svänga undan precis framför den där väggen, ditt inlägg fick mej att inse att jag nog måsta vara lite mer drastisk om det ska gå vägen.
Lycka till kram igen!

2017-03-27 @ 13:51:20
Postat av: Anonym

Nej den Sara känner vi inte heller igen. Men jag kan slå mig i backen på att hon är lika fantastisk som förr!! Hoppas du hittar ett lugn och kommer på ett sätt att tryggt förlika dig med framtidens utmaningar! Du är underbar!

2017-03-27 @ 22:29:15
Postat av: Annie

Lyssnade precis klart på det sista avsnittet ni spelade in av "Kom In" och tänkte kommentera och säga hur mycket jag längtar efter nya avsnitt. Men nu kändes det så himla fel. istället vill jag säga, att om ni någonsin spelar in igen så kommer ni i alla fall ha en person som troget längtat <3 Tills dess, ta hand om dig själv och din familj. Din historia, såsom du berättade den via Kom in-podden, är så himla fin och jag blev gråtfärdig av glädje för er skull när du berättade hur ni fick Bo.

Livet går i vågor, ibland är det lågvatten och man dräneras på energi och livsglädje, självförtroende och ork. Ibland är det högvatten och man sprudlar, jonglerar med tusen saker och tycker att allt är lekande lätt och roligt <3 Jag hoppas din vattennivå stiger upp igen till en nivå du känner passar dig. tack för att du delar med dig. Så himla fint och inspirerande.

Svar: Tack för din fina kommentar Annie, jag orkade inte svara då men nu gör jag det och som jag uppskattar att du skrev. tack!!
Little miss fix it

2017-04-04 @ 07:40:39
URL: http://narannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback