Blommande Rumslind

Jag instagrammade en bild från köket härommorgonen, solen lyste så där vackert så att jag var tvungen att stanna upp och njuta en stund. Och den stora rumslinden här nere sen, som jag älskar den! Tänk att den började som en liten stickling i en gammal ölflaska för två år sedan. Så himla många som frågat efter sticklingar och jag skruvar besvärat på mig. Vill inte verka småaktig, det är bara att det tar emot något fruktansvärt att skära i den. Jag tog en stickling en gång och den ser liksom amputerad ut på det stället, plus att sticklingen dog rätt snabbt så det kändes helt onödigt.
 
För första gången började den faktiskt blomma nyss. Små vackra blommor - som små servetter med en spretig pom-pom i mitten, och jag kunde inte vara stoltare...
 
Någon som har erfarenhet av att ta sticklingar av rumslinden? Tar gärna emot tips för att våga mig på det igen.
 
Foto: Sara Zetterström
 
Spara

Kommentarer
Postat av: Tess

Åh, så vackert! :D

2017-11-02 @ 09:08:48
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/
Postat av: S

Så himla roligt att du skriver igen Sara! Du är har den mysigaste bloggen och är en riktig ordkonstnär. Jag blir glad av dina uppdateringar. Hoppas du mår bättre och skymtar ljuset! Kram.

Svar: Du anar inte hur glad och tacksam jag blir för din kommentar!! Jag ser november... eh ljuset! 😉 Kram!
Little miss fix it

2017-11-02 @ 09:50:47
Postat av: Jeanette

Så vacker den är! Den passar så bra i den där slitna krukan :)

Svar: Visst är/gör den! 💛
Little miss fix it

2017-11-02 @ 14:56:49
URL: http://www.jeanetteseflin.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback