Vad ska du göra nu?

Den frågan har jag fått många gånger sedan jag berättade att jag sagt upp mig från Tengbom. Helt relevant förstås och jag tänker att det är läge att berätta lite om vad jag har för mig om dagarna, för i fredags vinkade jag kollegorna adjö. Ni som hängt med mig länge på bloggen vet ju att jag gått från anställd, till frilans till anställd igen och nu står jag alltså än en gång här med hela världen framför mina fötter (och hjärtat i halsgropen). För jag håller nämligen på att starta ett nytt bolag, denna gång med en produktidé som utgångspunkt. Så h i m l a spännande och kul och galet och inspirerande och... Ja ni fattar!
 
Det började med att jag hemma hos kompisar i påskas sade högt så där som man gör: "-Varför finns det ingen som gör..." vilket ledde till ett febrilt massa googlande för att sedan konstatera nä, men det finns ju faktiskt ingen som gör detta, och det är en bra grej! Sedan dess har tanken fått marinerats och till slut kände jag att jag verkligen ville testa idén. Och om det är mycket med ett tjänsteföretag som frilans så är det liksom ingenting mot när det kommer till en produkt som ska säljas, på nätet exempelvis.
 
Så det gör jag nu. Pratar med leverantörer, förståsigpåare, grafiska designers, andra start ups, distributörer och ungefär två tusen andra grejer och idag träffade jag Kenneth som jobbar som affärsutvecklare på Kalmar Science Park. Han gillar också min idé, precis som i stort sett alla som jag pratat med, men han var även kritisk och gav mig en rejäl hemläxa till vår nästa träff. Så under eftermiddagen har jag suttit och förberett en marknadsundersökning och försöker formulera min affärsmodell i en sammanfattande presentation. Som ni kanske förstår är ingen människa en ö och därför tänkte jag framöver ta hjälp av de trognaste läsarna jag vet, nämligen er, för en liten marknadsundersökning kan ni ställa upp att svara på va?
 
Imorgon ska jag träffa en potentiell leverantör/samarbetspartner i andra änden av Småland, det ska bli skoj! Och det är alltså det här företagsbyggandet jag pysslar med just nu, formulerar en himla massa tankar och realiteter i en affärsplan och så ba'.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jippie vad roligt! Och behöver du inspiration eller hjälp med hur man tänker e-handel så säg till. Vi sitter på Kalmar Science Park och är med i Incubatorn 😊

Svar: Tack Hanna! Vad kul och bra att veta! <3
Little miss fix it

2018-06-14 @ 23:09:03
URL: http://kodbruket.se
Postat av: Hannas krypin

Vad roligt och spännande det låter. Du får dela med dig mer av resan. :-)

Svar: Ska göra mitt bästa!
Little miss fix it

2018-06-15 @ 06:16:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Malin Vbg

Låter jättespännande och roligt! Självklart är jag gärna med på en marknadsundersökning! Ser fram emot din resa och att så småningom höra mer om detta.

Svar: Åh, blir helt tagen av alla fina läsare jag har. Gång på gång :)
Little miss fix it

2018-06-15 @ 08:13:23
Postat av: Anonym

Lycka till!

Svar: Tack snälla!
Little miss fix it

2018-06-15 @ 10:41:08
Postat av: Anonym

Heja! Så tufft att du vågar. Ställer såklart gärna upp på undersökning. Stort lycka till!!! Vore kul om du dokumenterade resan här på bloggen.

Svar: Tack för peppen! Så kul att du vill att jag delar :)
Little miss fix it

2018-06-15 @ 21:17:46
Postat av: JUNITJEJ

Så kul!

2018-06-16 @ 17:32:40
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Emma Thun

Om det är möjligt så blev jag ju nästan ännu mer nyfiken nu! Såklart vi vill svara på undersökning om det kan hjälpa dig <3

Svar: Åhh, tack, bästa läsarna ever!
Little miss fix it

2018-06-17 @ 15:03:51
URL: http://emmassamling.wordpress.com
Postat av: Jennie

Låter kul och spännande.

Svar: Då har jag lyckats förmedla precis det jag också känner ;)
Little miss fix it

2018-06-19 @ 11:20:28
Postat av: Lotta

Sjutton vad roligt! Man blir så nyfiken på vad du kommit på...Heja dej!! Jag hänger på och Lycka till! Kram Lotta

Svar: Tack Lotta! Ha-ha, inte meningen att hålla på halster... ;) Kram Sara
Little miss fix it

2018-06-20 @ 22:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback