Fyra hantverkare och en fixarfröken

Swish så sprang en hel vecka förbi och medan Jesper har varit på jobbresa så har jag light-lajvat livet som singelförälder mitt i renoveringskaos, jobb och aktiviteter. Men vet ni, imorgon börjar äntligen fas invändig uppbyggnad tror jag! Börjar nästan gråta av lycka (och kanske lite av renoverings-magknip också).
 
Att renovera gamla hus brukar a l l t i d medföra överraskningar. Frågan är bara av vilken dignitet de kommer. Hundraåringen har bjudit på överraskningar likt en Queen of f*cking everything.
Vi skulle måla fasaden, renovera ett badrum på 8 kvm och flytta kyl/frys i köket. Hittills har vi;
 
  • Hittat 6 rötskadade fönster (and counting) och rivit 150 löpmeter rutten fasad och en betydande del av glasverandan.
  • Förstärkt bjälklag och utrett trämask i densamma.
  • Utökat renoveringsbehovet med 300% eftersom hallens väggar och golv inte höll måttet (för att palla kakel och inbyggnadsduschar) och fick rivas.
Allt är sådant som kikar fram först när man börjar lätta på slipsen och ta av snyggingen skjortan såattsäga. Målare, snickare, rörmokare och elektriker har gjort sin grej hela veckan medan jag stått i mitten och sakta sett rot-avdraget slå i taket likt en målsökande missil...
 
Det sista som hände innan vi tog kväll var att den gamla vintage-ho vi tänkt till badrummet inte passar med svenska standard-bottenventiler så nu blev det en liten huvudvärk också. Hörde jag paracetamol?!

Kommentarer
Postat av: Lynnita

Hej fixarfröken! Nu är vi sååå nyfikna på att höra hur det gått med återuppbyggnaden :D

2019-09-27 @ 13:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback