En lägenhetsbebis ska flytta hemifrån

Jag började morgonen med att pressa in familjen i en familjebil med liite för mycket av saker som inte är en familj. Som slånbärskvistar, en torkad tall och veteax en masse. Allt för att ge naturlig fägring till en lägenhet som idag skulle fotas av mäklarbyrån. Lägenheten blev gladare än familjen kan jag säga. Bostadsrätten som jag skrev om här, som varit min projektbebis (från tegelhög till faktiskt bostad) på deltid de senaste åtta månaderna och som nu alltså ska flytta hemifrån. Nagelbitande, rastlöshet, spänd förväntan & oro. Som jag tänker att det är när något man har skapat, från det första ritnings-strecket till den sista stylade pläden nonchalant slängd över ryggstödet på en fåtölj, plötsligt ska stå på egna ben. 
 
Efter plåtningen bestämde jag mig för att lägenheten fick bli dagens kontor, hemmakontoret består nämligen av en röra på 10 gamla fönster och en pensionerad målare, och byggfirman som äger den hade inget emot det. Så här har jag suttit, med ett stråk av Italien framför ögonen genom de öppna dörrarna mot terassen. Vinrankan som vuxit där sedan Kalmars första Systembolag.
 
Ikväll är det jag som bara kommer våga kika med ena ögat ute på Hemnet, som en riktig hönsmamma.
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Emma Thun

Nu hoppas man ju bara att bebisen skall få riktigt snälla adoptivföräldrar <3

2020-06-23 @ 09:01:17
URL: http://samling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback