Bestickjakt - knivigt värre

Idag gjorde jag & Jesper ett ryck och besökte alla antik, och retrodesignbutiker vi känner till i stan. Vi försökte utöka vår samling av silverbestick. Det är inte helt lätt eftersom vi är kräsna när det gäller knivarna... Vi vill ha den gamla runda, bulliga sorten. Fyra små tjockisar hittade vi i alla fall och de ska vi hämta på onsdag (kom ihåg, kom ihåg).
Det är roligt att ha vackra udda bestick som gör vilken middag som helst tjusig.
Vi hittade även en liten osthyvel, en riktig "conversation piece". Den var 15 gånger så dyr som ena kniven och Jesper frågade hur mycket jag ville ha den egentligen... ganska mycket sa jag... (å jag som inte ens äter ost... ) mumlade han.

Jag hittade ingen bild med liknande bestick som vi har, och inte har jag fotat heller, men den här bilden får återge den udda snajsigheten...


Bild: countrybymail.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback