Efterlysning: återförsäljare av Designers Guild-tyger

Nu är det väldigt mycket fokus på vardagsrummet känner jag, men ni får stå ut ett tag till för "there's where the action is" för tillfället. Rummet är så stort och det har varit ett enda miss-match med olika träslag och stilar, inte precis något att lägga på inredar-CV:t ha-ha, men nu är det på gång i rätt riktning mot bättre harmoni och personligt utan att bli spretigt. Båda sofforna har fått (kommer snart att få) ny klädsel, tv-bänken är ommålad, en nya lampa har flyttat in. Kvar på att-göra-listan är:
  • Lämna in matsalbordet på omlackering (de har inte tid förrän den 19 okt!)
  • Byta ut högtalarsystemet
  • Rama in ballerinan (vilketjag inte gjort än *host*) som ska få flytta in här
  • Inhandla och sätta upp en hylla bakom soffan
  • Fixa lite småkrafs till ett tidningsställsprojekt och sedan bygga tidningsstället
  • Färga IKEA STHLM-kuddarna
  • Lämna in underredet och beslagen till tv-bänken på lackering
  • Printa en ny bild till bokhyllan
  • Möblera om
  • Välja/beställa tapet/tapetsera (svårt val)
  • Sy ny klädsel till fotpallen tyg är beställt! har kommit!
Pjuh! Jag blir lite matt när jag ser allt på denna lista så det får bli lite som det kommer. Nu till min efterlysning; som sista punkt har jag ju klädseln till vår gamla fotpall (från IKEA, surprice-surprice). Jesper gillar den inte och tänkte kasta ut den men jag tycker den är jättepraktiskt eftersom den är så stor, ställer jag den intill soffan blir det nästan som en divan=perfekt tv-pose, så nu blir det omklädning istället. Är väldigt förtjust i "asolo berry", ett randigt tyg från Designers Guild, det skulle bära upp färgskalan perfekt samtidigt som det är rejält och slitstarkt. Någon som vet var man kan köpa det på metervara i Sverige?
PS. helst på postorder... DS.


Foto: designersguild.com, textmontage av mig

Uppdatering 091013: Jag kommer att stryka det som står på listan vartefter saker blir gjorda. Det är ju skönt att lägga saker till hadnlingarna...


Kommentarer
Postat av: karola

oj vilken lång lista...där kommer du vara sysselsatt ett tag. lycka till :)

2009-09-16 @ 08:56:32
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Purple Area

Hej Sara,

Såg din kommentar, tyvärr kommer jag inte till Hem mässan. Men om du ska till Malmö kan du väl höra av dig så kanske vi kan klämma in en fika. Hotell i Köpenhamn, lite svårt, jag har aldrig bott på hotell där själv.. det är för nära men jag har hört talas om att Square ska vara lite hippt, Guldsmeden har lite annorlunda stil och Front ska också vara bra. Kanske du kan kolla in någon av dem.

Ha det toppen!/Susann

2009-09-16 @ 09:03:46
URL: http://purplearea.blogspot.com
Postat av: Inredningsfrun

Men hur i all sin dag hamnade jag här!!! jag letade efter en logga och kom till din blogg!Trevligt!! Tack för titten!!



// Inredningsfrun



Postat av: Mrs. b

Nu har jag för mig jag nyligen sett någon form av reklam för någon butik(?) som skulle starta upp med stort Designers Guild sortiment. Men tyvärr har jag ju inget minne av var jag sett det... kan det ha varit en tidning eller nåt? Inte en aning...

2009-09-16 @ 22:01:55
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Jomen visst - en googling gav ju svaret! Det var denna butik jag tänkte på:

http://www.prettyhome.se/

2009-09-16 @ 22:04:08
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Härligt att Mrs. b hade svaret.

Kram Sandra

2009-09-18 @ 01:47:02
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback