Idag kickar vi off!

Varje verksamhetsår på IKEA startar den 1 september och idag har vi haft årets avspark i Kalmar! På olika stationer fick vi ta del av våra mål och värderingar, strategier och siffror. Allt presenterat underhållande och pedagogiskt. Självklart är det stort miljöfokus och att året lyder under parollen "ALLA LIKA OLIKA" men det är minst lika viktigt att internt värna om IKEA-andan varför knappar med värdeord delades ut högt och lågt. Själv valde jag den fantastiskt fina med en enkel illustration av en golvlampa fastsatt i taket - "det är okej att göra fel". Jag tycker som inredare att den är lite extra rolig. Visst är det underbart med en arbetsplats där det är viktigare att agera, och kanske göra fel och lära sig av eventuella misstag, än att sitta sysslolös i väntan på instruktioner.

Dagen till ära hade vi en liten grupptävling där vi pimpade 30-åringarna KLIPPAN och BILLY. Kunderna kan under hela dagen idag rösta på sin favorit och faktiskt ha turen att vinna konstverket! Ikväll fortsätter festligheterna efter stängning...
Underbara framtid!


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Åhååå... roligt att få se bilder från dagens aktivitet! :-) Låter väldigt trevligt. Och förhoppningsvis blir det minst lika roligt ikväll. För min del gick det bra. Tror jag... ;-) Det märker jag väl om inte annat när det kommer i tryck. Nu... dags att laga mat. Kram på dig!!!

2009-09-08 @ 18:19:41
URL: http://www.kanal5.se/fixaodona
Postat av: Lotta

Ha, vad roligt och härligt att få se lite bilder och få lite inblick bakom kulisserna..ler..



Verkar som om ni haft det riktigt härligt!

Lotta

2009-09-08 @ 22:11:48
URL: http://www.handkraft09.wordpress.com
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Hildur: Det var en rolig, inspirerande och lärorik dag verkligen. Jag är grymt nyfiken på att se slutresultatet av ditt besök. ihiii ;-) Kram kram!



Lotta: Vad kul att du uppskattade inlägget, ja man vet aldrig vad som döljer sig bakom olika företagsdörrar hi-hi. Det var en toppendag!

2009-09-09 @ 06:24:03
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback