Semestersysslor

Det finns ju olika sätt att njuta av ledighet på. Maken föredrar att inte göra något alls men själv känner jag mig som allra mest ledig när jag har tid för olika små och stora fixarprojekt. Vi har två dagar hemma nu innan vi drar ut på del två av vår lilla sverigeturné. Tid att tvätta, packa om och... måla om sovrummet! Nu väntar jag med spänning på att spacklet ska torka så att vi kan bli klara med takmålandet, slipandet och maskerandet för det är ju liksom med väggfärgen som den stora förändringen sker. Under tiden jag väntar tänkte jag färga några kuddfodral och andra textilier som liksom blivit avpolletterade. Färgen har vi valt utifrån fasaden på ett grannhus som alltid får oss att tänka på grekiska fiskebåtar och härliga, sydeuropeiska hav...


Foto: Sara Zetterström


Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Härligt, härligt! :-) Ja du... sen vi pratade i telefonen tidigare idag har jag hunnit dra igång en rejäl rensning bland porslin och köksskåp. Såå skönt! Är precis som du... semester, det är det när man har tid att ta tag i sina stora och små projekt. Kram!

2010-08-02 @ 17:02:08
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Emma

Ska bli spännande att se resultatet sedan. Är själv på jakt efter "rätt" turkos-mint-gröna nyans... Kanske är det denna?

2010-08-02 @ 19:49:40
Postat av: Åse - Interiörguiden

Färgvalet ser riktigt fräscht ut, det ska bli spännande att se resultatet!

2010-08-02 @ 20:19:09
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: jenny w

haha samma situation i vårt semesterliv:) Jonas tycker att semester är att få spela tv-spel eller kolla en film mitt på dagen medan jag vill pyssla, dona och fixa:)



Idag åker vi till Gotland för några dagars semester, ska bli myspys!



Ha det så bra!



Kramar!

2010-08-03 @ 07:35:38
Postat av: pernilla

Åh vilken läskande fin färg! Nu blir jag riktigt nyfiken på resultatet.

Kram

2010-08-03 @ 10:14:26
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Ramona

Jag har ett par skor i den färgen.

2010-08-04 @ 01:50:27
Postat av: Alexandra

Vilken fin färg!gillar också turkost,har målat barnens rum i turkost men i en starkare kulör.Det blev så häftigt!Håller också på och målar under mina lediga dagar.Är vädret trisst så är det ju bara bra att ha nått att pyssla med.Kram!

2010-08-04 @ 14:17:03
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Erlandmai

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2010-12-14 @ 14:00:59
URL: http://erlandmai.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback