LOVE 2010 + TILLSAMMANS = bröllopsyra i Stockholm

Nu är resväskan packad för sista gången på ett tag och i morgon åker jag till Stockholm för det once-in-a-lifetime-projektet jag nämnde tidigare i veckan. P g a lite oklarheter om jag kunnat out:a detta stora event så har inlägget fått dröja lite men i och med att ett e-postmeddelande gick ut till alla IKEA Family-kunder tidigare idag så gissar jag att det nu är fritt fram...

Det har väl inte undgått någon att kronprinsessans bröllop skapat festyra i hela landet och i Stockholm kallar man hela runt-omkring-festen för Love 2010 dit ca 3000 journalister från hela världen beräknas komma. Tillsammans med Stockholm stad är IKEA med i festligheterna och står som värd för utställningen om Svensk Design. Till utställningen har många av landets designskolor bjudits in att tolka just temat TILLSAMMANS - hur design kan påverka våra relationer. För mig som design- och inredningsbloggare är det ju helt uppenbart att detta ämne berör många. För att komma till sak så ansökte jag i våras om att få bygga utställningen och i morgon är det alltså dags för mig att dra mitt strå till IKEA-stacken som består av att upprätta och inreda bl. a ett Haga slott i miniatyr (ca 40 m långt, inte så himla mini ändå). Trots att jag vet att det brukar bli långa dagar under sådana här omständigheter är min förhoppning att jag ska kunna rapportera under byggets gång och har du vägarna förbi Skeppsbron kanske du får syn på Little Miss Fix It in action. Utställningen TILLSAMMANS kommer att vara öppen under perioden 6-19 juni.

To be continued...


Foto: IKEA




Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Stort lycka till! Det låter som om du kommer att ha fullt upp, men roligt. Stoor kram så syns vi till helgen! Jipppi!

2010-05-30 @ 23:28:10
URL: http://fixaodona.blogg.se/
Postat av: Jo

Vad spännande och roligt! Jag hoppas på många bilder! :D

2010-05-30 @ 23:58:37
URL: http://frkp.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Hur länge är du i sthlm? Jag är där på jobb nästa vecka ti-to, men du är väl förmodligen inte kvar då....? Hade varit roligt att ses, var ju så längesen sist....

Kram kram

2010-05-31 @ 15:26:21
Postat av: Ullis

Hur länge är du kvar i storstan? Jag kommer dit på tisdag nästa vecka och ska jobba några dagar, hade varit kul att ses, men du kanske inte är kvar så länge! Var ju så längesen vi sågs....

Kram kram

2010-05-31 @ 15:27:55
Postat av: tiffany & co

ur länge är du i sthlm? Jag är där på jobb nästa vecka ti-to, men du är väl förmodligen inte kvar då....? Hade varit roligt att ses, var ju så längesen sist....

2010-06-18 @ 10:47:22
URL: http://www.tiffanys-store.com/
Postat av: ed hardy perfume

länge är du i sthlm? Jag är där på jobb nästa vecka ti-to, men du är väl förmodligen inte kvar då....? Hade

2010-06-18 @ 10:48:31
URL: http://www.edhardy-estore.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback