En holländsk midsommar

Jag hoppas att ni alla hade en härlig midsommarafton! Själv satte jag mig på lyxflyget igår för att fira med våra kompisar Maria & Melle. Lyxflyg endast i den bemärkelsen att det går en tur bara dryga timmen bort som landar i Weeze, dryga timmen från Eindhoven som var slutdestination. Maria och jag delade lägenhet när vi båda pluggade i Kalmar och när hon skulle göra sin vetenskapliga Master valde hon Nederländerna som hennes pojkvän Melle kommer ifrån. Jag har aldrig varit i Holland förut men är väldigt förtjust i deras design och det kändes extra kul att äntligen komma iväg och förstärka den svenska truppen på självaste midsommar, kanske den svenskaste av de svenska helgerna. Eller ja, vi kan väl säga att Maria bjöd familj och vänner på lite av sina traditioner och Jesper & jag bistod. Tack och lov finns IKEA i Eindhoven så vi behövde inte checka in några sillburkar. Värdparets bostadsrätt har något av holländsk standard med separat toalett och badrum, litet kök och inga förvaringsutrymmen och jag är väldigt fascinerad av hur man kan ha så lite saker! Jesper njuter av varje sekund ha-ha och tycker att jag ska se och lära. Jag njuter också, inte minst av deras fantastiska terass som vi satt på hela aftonen. Tyvärr har Eindhoven visat sig från sin sämsta sida idag och bjudit på ett ihållande regn större delen av dagen men det hindrade inte oss från att göra en riktig sightseeing ändå. Mer om det senare för nu ska vi snart ut på stan och äta middag. God fortsättning! Eller vad man nu säger på midsommardagen.


Foto: Sara och Jesper Zetterström


Kommentarer
Postat av: tinajo

Låter riktigt kul - ha en fortsatt trevlig helg! :-)

2011-06-25 @ 21:21:59
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback