Vykort från Österlen

Sent igår kom vi hem från vår lilla road trip. Jesper överraskade ju mig på födelsedagen med en vistelse och FredagsmysKarlaby Kro, utanför Simrishamn, mitt på Österlen. Han hittade stället via DI Weekend's lista och bokade sen genom Countryside Hotels. På fredagmorgonen packade vi ihop oss och körde ut på E22:an i sydgående riktning, Österlen har legat som en outforskad bit svensk geografi för min del och endast några timmars bilresa bort undrar jag nu på ren svenska; -What took me so long? Vi körde med gott om tid och som en bonus på resan stannade vi på så många loppisar och antikbodar som jag ville längs vägen, och det mina vänner är en kärlekshandling om något för jag är nästintill outtröttlig när det kommer till sånt. Kartboken åkte fram så småningom och för att hålla blodsockret och bilfriden på hög nivå blev det ett och annat pitstop, jordgubbar är en riktig äktenskapsförmedlare kan jag lova! Jag tänkte visa er några pärlor från våra dagar i Skåne och det är inte utan att jag efter denna helg har en liten fling med Österlen...
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Mackapär Ulrika

O så fint där är. Älskar Österlen!

2011-06-07 @ 22:05:36
URL: http://mackapar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback