Trädgårdstankar

Den senaste veckan har jag flera gånger valt vägen genom kolonilotterna i södra Kalmar på mina springturer, det ser ju så fantastiskt pittoreskt och härligt ut med dessa små stugor och trädgårdar! Det ska ju erkännas att det förmodligen är tanken på att inreda en sådan där liten stuga som lockar mest och inte just att rensa ogräs. Hur som helst så har det blivit en liten jordlott i ena hörnet av vår innergård efter att en stenlagd uteplats gjort sitt och nu tänkte jag försöka gå från endast gröna naglar till gröna fingrar och anlägga ett litet grönsaksland där. Jag gick loss i affären igår och köpte både sockerärtor, rädisa, morot, dill, persilja, basilika och två sorters sallat och nu ska jag ta mig ut i solskenet och se vad det kan bli av det där hörnet. Inspiration hittade jag i bilden med de fina planteringsbäddarna så i veckan blir det att gå på pallkragsjakt!
Foto: översta bilden Sara Zetterström, LMFI och den undre bilden hittade jag via google hos Emma & co

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback