3D or not 3D...

För några veckor sedan fick jag ett pressutskick från Beijer i brevlådan. De presenterade sin nya köksserie Nabis och jag öppnade spänd av förväntan upp pressbilderna men insåg efter ett par klick att alla deras inspirationsbilder är gjorda i 3D, något som jag ansett som ett helgerån mot interiörbilder. Fram med luktsaltet! Presskittet med det lilla köket i trä får mig mer nyfiken än hemsidans material tyvärr.

Var det någon som märkte att jag skrev ansett, alltså imperfekt, som att jag ändrat mening i frågan? Jag håller nämligen på att omvärdera detta och eftersom allt fler interiörbilder görs med 3D-teknik är jag nyfiken på hur ni andra inredningstokiga ställer er i frågan: Märker du om en bild är gjord i 3D, och i så fall på vilket sätt? Påverkar det dig i ditt köpbeslut?


Foto: Sar Zetterström, little miss fix it






















Kommentarer
Postat av: Emma ::emmas designblogg::

Haha, jag har suttit och bläddrat i deras katalog ett antal gånger nu, men inte ens reflekterat över att det är 3D-renderingar! Det är ju helt knasigt, men säger kanske något om hur bra tekniken blivit...



Jag tycker det är roligare med riktiga foton såklart, så det var knappast för de fantastiska bilderna jag bläddrade igenom deras bilder, utan för att vi ska göra om köket och Nabis priser var rätt oemotståndliga.



Jag kan tycka att 3D har en funktion när den riktiga produkten inte finns ännu, men annars känns det rätt trist. En stylist och en bra fotograf ger bilden så mycket mer.

2011-11-14 @ 19:18:59
URL: http://emmas.blogg.se/
Postat av: Maja

Haha, och eftersom massor av ikeas bilder görs i 3d så kan du väl inte annat än att tycka om det...

2011-11-14 @ 23:42:12
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Emma & Maja: Tack för er input! Själv har jag extremt svårt för 3D-bilder... och hittills kan jag genomskåda interiörer som saknar "handpåläggning" ganska lätt. På gott och ont är det dags att utvecklas med IKEA och jobba mer mot 3D-renderingar, men jag säger inte att jag gillar't... ;)

2011-11-15 @ 23:22:45
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback