På 3D-kurs hos Creative Tools i Halmstad

Nu är det hög tid för lunch, det behövs verkligen för just nu kokar nästan min hjärna, idag är jag nämligen på Creative Tools i Halmstad för en tvådagars kurs i 3D Studio Max. Appropå gårdagens inlägg...

Uppdatering kl 20.30: Idag har jag alltså tagit mig igenom grunderna i animeringsprogrammet 3ds Max. Jag är förvånad över hur roligt det faktiskt är!  Men all heder åt artisterna som verkligen behärskar denna teknik eftersom det för egen del var som ett envetet radiobrus när min 21-åriga kursledare svängde sig med kortkommandon likt Tarzan mellan djungelns lianer. Anledningen till att jag som inredare ska lära mig hantera detta dataprogram är att allt fler av IKEAs katalogbilder görs i 3D där animeringsartisten står för tekniken och inredaren sätter rekvistan. Tanken är nu att vi inredare ska jobba mer självständigt och inte hänga 3D-artisterna över axeln. Riktigt kul som sagt, att utvecklas, men inget går upp mot att bygga upp en miljö med riktiga böcker i de fysiska bokhyllorna...


Foto: Sara Zetterström, little miss fix it

Kommentarer
Postat av: pernilla

Jag jobbar ju med att kvalitetsgranska IKEAs 3D-modeller och det är inte alltid ett enkelt jobb. Många produkter blir riktigt bra i 3D, men sen finns det ju en mening med att fortsätta på det gamla hederliga viset med andra produkter. Kul att ni får testa på att arbeta med det i alla fall :)



Kram!

2011-11-16 @ 22:36:11
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Sara

Oj, det hade jag ingen aning om Pernilla. Jag hoppas att jag gör det lätt för dig i framtiden ;) Kram

2011-11-17 @ 22:59:12
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback