Nästa Lena Ph?

Jag tog ju aldrig på mig spenderbyxorna och köpte en ny symaskin den där helgen i början av februari, nä för vet ni jag lyssnade på er bästa läsare! Det är så himla bra med en hög bloggläsare som delar med sig av sina erfarenheter för det betyder ju kanske att jag slipper göra ett par misstag som någon annan redan har gjort. För det första sa ni att priset för symaskinen jag blev förtjust i var för högt och för det andra så undrade ni om jag inte egentligen ville ha en overlock-maskin? Detta resulterade i att jag gjorde en god affär igår när jag förhandlande till mig ett rysligt bra paketpris på Janome DC4030 (som dessutom kommit i en ny blomlös modell igen, yay!) och Brother-overlocken som följde med mig hem. Tack för hjälpen! Tar förresten gärna även emot tips om en bra nätbutik för bra/privärd overlocktråd m m. Och jo, lika härligt som det är att köpa något man längtat efter länge, lika läbbigt känns det att göra av med en massa pengar. Men jag har en klok vän som brukar säga att man ska belöna sig lika hårt som man jobbar och därför bestämde jag att det fick bli symaskiner för de extra slantarna som jag dragit in på att flänga runt i jobbet de senaste månaderna. Att jag precis spenderat en barnvagnsprislapp modell Rolls Royce på mitt hobbypysslande får jag helt enkelt bortse ifrån, dessutom kommer det stackars barnet nog bry sig mer om att mamma syr alla kläder än att det fick åka kundvagn första året.


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bibbis textil är toppen. De flesta sytokar tror jag handlar där. Mycket bra service.

2012-03-04 @ 20:13:37
URL: http://josjos.se/blog
Postat av: Susanne

Här kommer länken till Bibbis (kommenterade från telefonen igår): http://www.bibbistextil.se/



Jag har samlat lite fler länkar på ställen som kan vara intressanta. Jag antar att du kommer vilja ha en del trikå och då finns det massa bra butiker: http://josjos.se/blog/pyssel/pysselaffarer/

2012-03-05 @ 09:10:36
URL: http://josjos.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback