Härarbete på Clarion Post

Efter mitt gatlopp genom Göteborgs it-butiker under eftermiddagen strejkade ligamenten, något som gör att en kinderäggleksak verkar mer sammansatt än jag just nu, och sedan ett par timmar är jag istället parkerad mitt i smeten på Clarion Post, hotellet där alla bloggare tar in imorgon. Jag behövde jobba och Frida förbereder morgondagens föredrag med sina medmusketöser så med laptopen i knät sitter jag med mitt examensuppdrag som ska plåtas om knappt tre veckor.

Jag försöker få en överblick över all textil som ska användas. Det är inte helt enkelt att skapa känslan av ett rum fullt med saker i olika metervara genom att koordinera fyrkantiga digitala tygprover i ett InDesign-dokument. Jag är verkligen mer en hands on-person som får känslan på plats, med riktiga grejer, och det här datoriserade planerandet är liksom en utmaning milt uttryck så onekligen ska det bli spännande att se slutresultatet även för mig. Men visst kan man ha sämre arbetsplatser? Svängiga toner (tänkte skriva loungemusik men tänk i så fall mer storstadsdekadens och mindre privattandläkare) i högtalarna och omgiven av helgfirare känns det inte lika mycket jobb utan mer lördagshäng. Så bottoms up. Och glöm inte att tävla!

FIY kan jag även upplysa er om att som (laptopsknapprande) preggo i en bar frågar killarna snarare om man kan vakta ölen (se bakgrunden) än om man de får bjuda på en...

Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Mrs G

Såg din kommentar hos "Att vara någons fru" och läste att Clara var på Bloggforumet idag och blev förvirrad.

Nu fattar jag bättre.



Ska bli så kul.



Kram Mrs G

2012-05-05 @ 19:28:20
URL: http://ifalldayswereholidays.com
Postat av: Att vara någons fru

Såg inbjudan alldeles för sent tyvärr :/ Mitt nya skräppostfilter är way to effektivt. Men nu har jag varit ute och flängt så mycket och ska till Stockholm nästa vecka så jag får hålla mig hemma med bebis lite. Så tyvärr ses vi inte den här gången - men snart har jag nåt nytt där vi kanske ses... :D

Kram

2012-05-06 @ 11:20:36
URL: http://www.attvaranagonsfru.se
Postat av: Sara-Little miss fix it

Emma: Ser fram emot det du lurar på! Jag har nästan punktering av gårdagens boost men tror verkligen inte man kan få för mycket... :)

2012-05-07 @ 06:37:21
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Zarnallof

Thank you for your forum topic.Really thank you! Keep writing. Deleonardis

2015-02-04 @ 16:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback