Vår nejonunge

Sådär ja, nu är förskoledagarna i minoritet mot VAB-dagarna. Undrar om man kan få något pris i vältrimmat immunförsvar på 18-månaderskontrollen, om vi nu hinner bli friska nog att genomföra den innan 2-årsdagen? Idag har jag puttat 12 kg timmavis i en gunga så om mina underarmar ser konstiga ut framöver vet ni varför.
 
Sedan några veckor tillbaka har den genompussiga lilla Marispanrosen, augustibarnet, vår lejonunge - hon som i parti och minut har tankat kärlek med pussar och kramar och svängt sig med ord som ässkling, possa, mysigt, gosigt och bäba (bära) lyst med sin frånvaro. Istället har det lilla livet tagits över av en tre äpplen hög (men icke desto mindre) militant nejsägare som bryter ihop vid minsta motstånds lag och ålar sig värre än en vattensnok med rabies så fort saker och ting inte faller ut precis så som hon hade tänkt sig (hur nu det var).
 
Nej, inte!
Nä!
Nej-nej!
Neh-neh-neh!
 
Kom så går vi och tar bort den där kissiga blöjan. Nej, inte!
Så, nu sätter vi på en ny blöja. Nej, inte!
Nu är det dags för lunch, kom här och sitt med oss. Nej, inte!
Vill du har mer? Nej, inte!
Då tar jag bort tallriken. Nej, inte!
Vill du bada? Nej inte!
Nu är det dags att gå upp (en är ju inte sämre än att en kan ändra sig). Nej , inte!
 
osv osv osv.
 
Vi har fått en nejonunge.
 
Men de är också söta.
 
Aggisar nej, inte!
 
Ska jag hjälpa dig? Nej, inte!
 
Har du gungat klart? Nej, inte!

Kommentarer
Postat av: Marie

Lykke har också förvandlats till en riktigt liten nejjare! Mamma påminner mig om att det minsann finns på film att jag var likadan för sisådär 30 år sen...

Svar: Äsch, det är säkert trickfilmat!
Little Miss Fix It

2014-02-19 @ 22:51:00
Postat av: Elaine

Men vilken fin gunga! Älskar att den är pärlpimpad. Lycka till med nejjonet;)

Svar: Ja, den är superfin! Ha-ha, tack (det kan behövas) ;)
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 06:26:37
Postat av: Biggeros

Hon har kommit i den åldern när allt är nej och jag kan själv. Fina bilder på din nejonunge!!

Svar: Japp så är det. Tack, det är ett tacksamt objekt ;)
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 11:18:44
URL: http://biggeros.blogg.se/
Postat av: Sanna

De är för goa de små. tur att man som mamma fått en ängels tålamod *ährm*

superfin gunga? är den ett hemmabygge eller har du köpt den nånstans? :P

Svar: Tålamod på burk, det vore en affärsidé! Gungan är köpt men pimpad, inlägg finns från 22/2.
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 12:12:08
URL: http://sannamariew.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fantastisk gunga! Får man önska ett diy inlägg på den kanske?

Svar: Pimpinlägg finns, DIY.. jo kanske. :)
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 14:26:20
Postat av: Ida

Så himla söt hon är!
Modigt av dig att fotografera den där gungbestigningen haha! Jag hade nog ståt tätt intill supernojig att hon skulle ramla.

Min sockerbit är 11 månader och har precis börjat med det där envisa "nej nej nej" och blir rosenrasande på en halv sekund när hon inte får som hon vill. Knappt tröttsamt..... :)

Svar: Så man får hål i tänderna... ;)Den här ongen har klättrat i större delen av sitt liv och jag var likadan. Visst händer det att hon ramlar och slår sig ibland men jag är övertygad om att hennes motorik har utvecklats positivt, dessutom tycker jag det är häftigt att hon på egen hand räknade ut att man kan ta sig upp i gungan med hjälp av en stol. Däremot får hon ju inte göra farliga saker, men dit räknas inte gungklättring på 40 cm ;)

Som, sagt, tur att de är så gulliga för de promenerar verkligen på en hel del nerver!
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 14:39:27
Postat av: Lotta

Usch, känner mig som en "besserwisser"..men ett litet tips: Ställ inga frågor! :) "Nu går vi och tar bort den där kissiga blöjan" "Dags för lunch" "Ingen som vill ha den här härliga goda salladen, mmm mums, då äter jag upp allt" (=gissa om det blir förvånade miner där..) Baddags!... Förlåt! Brukar inte lägga mig i...men lite tips är väl aldrig fel att få? Sedan är man ju inte mer än människa. Ibland gör man fel....tack o lov för det! Kram

Svar: Nej men åh, du är ju proffset Lotta. Bra med diskussion och tips här på bloggen! Men det spelar dessvärre inte så stor roll just nu (uttrycker mig nämligen sällan i frågor men det blev tydligare så för detta inlägg) nejonungen säger ändå "Nej, inte!". För att hon kan ;). Och jag säger som Alex Schulman: "-Det enda man kan vara säker på är ATT man kommer att traumatisera sina barn", frågan är bara i vilken grad... ;)Kram och tack för ditt engagemang!
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 16:31:52
Postat av: Tinakusina

Det går över, jag lovar! Nån gång i övre tonåren ;) Helt överens med dig om klättrandet! Övning ger färdighet. Sen får man vara med och bestämma höjden och passa så länge de inte har förstånd till att bedöma farligheten själva.

Svar: Ha-ha, "övre tonåren" Jojo, det kommer göra mig gråhårig! ;) Kram
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 17:02:06
Postat av: Katrin

Maaj gaaaaaad!!! Vilken underbar gunga!!
Var kan man köpa denna finnig? Eller är det egendesign? Snacka om kärlek vid första ögonblicket!

Svar: Finns ett inlägg från i lördags om gungan! :)
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 21:38:58
Postat av: jennie

Jag ser verkligen inte fram emot the big trotsålder (har idag en 14-månaders unge som är ganska lättmanövrerad), men jo… kanske ändå lite när jag läser din beskrivning och ser dina bilder av det. Tack för en förskönande bild av vad jag vet kommer att göra mig gaaaalen! ;-)

Svar: Ha-ha! Gaaaalen är ordet! :)
Little Miss Fix It

2014-02-20 @ 21:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback