Gott och blandat

Idag var dagen då stjärnorna stod i brygga och livet bjöd på pannkakstårta. Nej inte alls faktiskt, tvärtom så vaknade jag ramsned i kroppen och känslorna utanpå. Tur i oturen hade jag inte ett enda möte utan kunde helt sonika jobba hemifrån på förmiddagen. Kanske var det knastret från brasan i kakelugnen eller att jag drack förmiddagsfikat ur favoritkoppen som gjorde det men plötsligt blev det ett blogginlägg mellan tuggorna av böntortillas. Verkligen i ytligaste laget men något är bättre än inget och i brist på tid så kapade jag helt sonika en lista som jag hittade här.

 

Favoritpryl i hemmet just nu: Kan inte välja mellan kakelugnen och äppelskivaren, höstens tunga artilleri

Här får jag bäst inredningsinspiration: På hotell och i butiker. Måste klämma och känna på saker

Min favoritmöbel: Sängen

När väcktes mitt intresse för inredning? Jag var väldigt engagerad i mitt barnrum och har klara minnen från allt ifrån hyllval till förvaringsbekymmer sedan 7-årsåldern kanske. Sedan eskalerade det. Fick dock känsla för det först för tio-elva år sedan, genom mitt yrkesval

Drömköp: Ett sjö/havsnära hus

Mitt senaste köp i inredningsväg: En liten ett-kliv-upp-för-att-nå-klädstången-i-tvättstugan-pall

Bästa inredningsbutik: Artilleriet i Göteborg. Jag villhöver det mesta där

Något jag behöver? Inte i prylväg. Mer tid. Eller snarare en prioriteringskompass

Vilken möbel skulle aldrig få stå i mitt hem? Man ska aldrig säga aldrig, men högst otroligt att skåda en hörnsoffa i skinn hemma hos mig

The big no no enligt mig: Bristen på mod eller civilkurage

Vilken blomma gillar jag mest: Rumslind, så maffig och skir på samma gång

Om jag fick köpa precis vad jag ville skulle jag köpa? All världens utsläppsrätter

Hur ser det ut hemma hos mig? Mysigt, småstökigt och bohemskandinaviskt med en kontinental touch

Vad skulle jag helst vilja rusta upp? Vårt badrum

Höstens måsten enligt mig? Äppelkaka, skogspromenader och många koppar te framför brasan

 

Sådär ja, nu var tysnaden äntligen bruten, jag har saknat er fina läsare! Vad har du förresten för höstmåsten?


Kommentarer
Postat av: Sarah

Brasor! Tror nästan att jag är pyroman så här års ;) Och så den eviga ekollonodlingen... Lite suck-åt-mig-själv på den faktiskt ;)

2017-10-23 @ 20:44:47
URL: http://https://lifebysarah.se
Postat av: Maria

Levande ljus, plädar, tofflor och te. I parti och minut. Gärna i kombination med värmande soppor och äpplekaka. Hösten ska vara omfamnande och varm (i färger och material), då är jag nöjd.
Väldans bra lista förresten. I synnerhet önskar jag en prioriteringskompass - det hade underlättat min värld väldigt mycket!

2017-10-24 @ 16:50:29
Postat av: Maria

Levande ljus, plädar, tofflor och te. I parti och minut. Gärna i kombination med värmande soppor och äpplekaka. Hösten ska vara omfamnande och varm (i färger och material), då är jag nöjd.
Väldans bra lista förresten. I synnerhet önskar jag en prioriteringskompass - det hade underlättat min värld väldigt mycket!

2017-10-24 @ 16:50:31
Postat av: Malin

Jaa vad kul med nytt inlägg, det här är ändå min favoritblogg.

Mitt höstmåste är nog musik. På sommaren räcker det med ett öppet fönster i kombination med p1 men när det alltid är mörkt behöver jag massor av mysig musik eller riktigt bra dokumentärer. Soppor och grytor alla dagar i veckan är iof inte heller så dumt...

2017-10-25 @ 09:08:01
URL: http://ultramalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback