Mässingsmåsten

Jaha, så har jag haft min första VAB-dag då. Efter en katastrofnatt på sömnfronten vaknade jag upp med en liten vattkoppig Marsipanros och influensafebrig make. Så min dag har istället för inredningsplåtning bestått av att kryssa mellan bakteriahärdarna och ömsom läsa sagor, ömsom fylla på lagret av febernedsättande och glass. Nu sover de båda och jag tänkte kliva ur Florence-rollen en stund.
 
För det är väl ingen som undgått den massiva trend av varma metaller som råder? Och nu får kopparen ge vika för sin lite guldigare kusin mässingen vilket också syns i butikerna. Jag har svårt att tro att ett så anrikt företag som Skultuna trodde att just 2014 skulle bli ett minnesvärt försäljningsår, men jag lover det blir det. Här kommer några av mina favoriter och mässingsmåsten.
 
1. Underlägg Skandinavien 450:-, Svenskt Tenn 2. Liten vas 249:-, Artilleriet 3. Face knoppar 899:-, Skultuna 4. Nappula ljusstake 349-449:-, Iittla (via Royal Design) 5. Ilse Ljusstake 899:-, Georg Jensen 6. Sax 99:-, HAY (via Länna Möbler 7. Krukor 349-499:-, Artilleriet 8. Fat 260:-, Svenskt Tenn

Kommentarer
Postat av: Kimberly

Åh! Jag känner att jag vill ha ALLT från Svenskt Tenn just nu! Underlägget är underbart, jag som tycker det är svårt att hitta snygga sådana.

Svar: Oh yes, det finns så mycket fint!
Little Miss Fix It

2014-01-27 @ 23:32:13
URL: http://kimberly.nu
Postat av: Nilla Tankebubblor

Fint! Speciellt Artilleriets grejer!

Svar: Ja verkligen, och inte blir det sämre av deras produktbilder heller :)
Little Miss Fix It

2014-01-28 @ 12:13:39
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: jennie

Älskar de små vaserna från Artilleriet! Jag har fyndat hem några mässingslyktor och en kruka från loppis för noll och ingenting typ, varma metaller och mässing finns ju hur mycket gammalt av som helst!

Svar: Ja, bäst att passa på innan loppisarna länsas :)
Little Miss Fix It

2014-01-28 @ 13:08:15
Postat av: Inredningsfreak

Jag håller med om att mässing är ett måste ;) Hittade många fina detaljer i mässing här http://bit.ly/Mp9MZN Ser ut att komma från Svenskt Tenn...

Svar: Fick tyvärr inte länken att funka, kanske objektet såldes fort? Men mässing gillas :)
Little Miss Fix It

2014-02-03 @ 23:15:18
URL: http://bit.ly/Mp9MZN

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback