Nr 1...

1998 var jag au-pair i london. Där träffade jag en familj som inte hade en enda te-/kaffekopp som var den andra lik. Den där muggröran gjorde ett djupt intryck på mig, och jag har sedan dess haft en önskan att ha min egna brokiga temuggssamling... Jag ser framför mig hur jag i mitt framtida hem har en särskild hylla, kanske ett fack för varje mugg, eller en krok att hänga muggen i örat på.

Vanligtvis köper man ju servisen i kuvert och dukar med likadant porslin, men visst kan det vara häftigt och dessutom objekt för samtal under fikat om muggarna har olika form och färg!

För några helger sedan var jag i Lübeck och äntligen köpte jag min första kopp.  Jag tycker att den är häftig bara för att den har en ovanlig form tillsammans med det runda örat som sitter så högt. Dessutom är mönstret jättefint och det är en limited edition produkt...

Det var Nr 1. Kanske dyker det upp vidare kompisar till samlingen någon jul eller födelsedag?

Nr 1
Foto: Little Miss Fix It & mug-company.com

Kommentarer
Postat av: Vetlemarlene

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation

2009-12-23 @ 08:18:03
URL: http://vetlemarlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback