Adventskalender för stora barn

image249

På inflyttningsfesten vi hade 1 december stod också adventskalendern till Kärleken färdig. Jag lovar, det fanns inte en manlig individ på det partyt som inte var avundsjuk på den lycklige ägaren... Stora barn tycker också om överraskningar!

Kalendern är gjord utav 24 stycken BILLIG kruka från IKEA för 5:- st. Siffrorna är utskuren vinyl från Arkitetktkopia för c:a 150-200:-. Hur man väljer att placera den är ju valfritt, i mitt fall passade denna 3-planshylla perfekt, men allt som är jämnt delbart med 24 funkar ju, även 2,4,6,8 eller 12 hyllplan, om symmetri är viktigt vill säga...

Till vuxna i allmänhet, och till killar i synnerhet kan det vara svårt att hitta små, billiga presenter, något som är ett måste för att julklappskassan inte ska spricka. Här är några exempel:

tablettask
c-vitamin
kalsonger
strumpor
espressokoppar
miniwhiskyflaskor
en dikt eller personligt rim
cerat
ansiktsmask
pocketbok
reflex
chokladtryffel med favoritsmak
egenbränd cd med älsklingsmusik
ovanlig flasköl
presentkort på tjänster ex. "10 min massage"

Bra butiker för presenter likt dessa;

IKEA
Lagerhaus
H&M
Apoteket
Inspiration
Ica MAXI

Lite sent att inspirera någon kanske, men vad sjutton.. det blir ju en adventstid nästa år också! Dessutom kan man ju göra kalendern år efter år, turas om att få innehållet, eller varför inte fixa 12 paket var och få en liten överraskning varannan dag!

Har Ni några tips på passande små klappar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh det är så fint! Om jag hade plats! Ska fundera ut en bra plats till nästa advent! Du är så knåpig! :)

2007-12-13 @ 12:51:18
Postat av: underbaraclara

Fy vilket fint tips! vad synd att jag såg det så sent bara

2007-12-21 @ 17:25:01
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Caroline

Det här var det mest fantastiska jag sett!!

2008-01-06 @ 20:44:16
URL: http://www.vardagsmat.blogg.se
Postat av: Sophia

Men vilken lycka jag får här då. Har köpt adeventskalendern tower och sprang på stan igår för att försöka hitta saker till sambon. Detta inlägg kunde inte ha kommit mer lägligt :D

2009-11-08 @ 12:04:34
URL: http://phialia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback