Loppisfynd: byrå av resväskor

Det var tidigt i oktober som jag sprang på detta fynd på en av kyrkornas loppis i Kalmar, utan kontanter i fickan. Med mig fick jag istället ena försäljarens mobilnummer och jag skulle höra av mig sa jag för jag kunde absolut inte vänta tills nästa loppis som skulle hållas första advent. Tydligen så kunde jag det för jag glömde helt sonika bort att ringa, tills det i lördags ringde en klocka "det hände något första advent - just ja, loppisen!". Jag letade upp numret och ringde, jodå, den fanns kvar och om det passade mig så kunde jag hämta den under söndagen då de ändå skulle ha loppisöppet. Vad var det då som jag spanat in? Jo, en resväska i skinn 70x46x20 cm, som likt en rysk docka rymmer inte mindre än ytterligare tre väskor där den minsta mäter 47x30x17 cm.

Det blir både finare och mer praktisk med alla väskorna staplade på varandra som en byrå, jag tänkte använda dem till mina tyger som ligger lite här och var. Såklart har den lite skavanker här och där (inte minst sedan Jesper lyfte lite bryskt i ena remmen) men jag tycker den är fantastiskt vacker!

Allt har ett pris och dealen för att dessa skönheter skulle komma innanför dörren var att en liten teakbyrå flyttar ut... Ett bud, någon?


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Johanna.B

Wow vilket köp! Hmm.. en teakbyrå.. låter intressant.. Om jag bara hade lite mer plats. Kan man önska sig det av tomten tro?



Kram

/Johanna

2008-12-02 @ 19:29:18
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: Gris-mamman

Hej där!

Vilka läckra väskor! Vilka fynd.. Jättevackra att ha som "tygbyrå"..:) Du e himla fiffiluri du Saris!

Hälsa herr Z och ha det så gott!

Pussss!

2008-12-02 @ 23:54:39
Postat av: Frida

Jag är på jakt efter en teakbyrå... Men jag har siktat in mig på en speciell form. Har du några bilder på den?

2008-12-04 @ 13:50:07
Postat av: Johanna

Så jäkla fina! Själv skulle jag vilja ha några LV-reseväskor i samma stuk som nattduksbord. That would be a dream!

2008-12-16 @ 06:42:29
URL: http://mannequinqueen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Häftigt=)

2011-02-23 @ 17:13:18
URL: http://minvarldjaana.blogg.se/
Postat av: Jess

Vilka fina bilder. Vilket fynd! Sån fyndglädje jag hoppas på nu, sommaren 2011. Känner redan adrenalinkicken stegra sig....

2011-05-20 @ 22:06:19
URL: http://retrolyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback