Hans J. Wegner: Y-stolen ch_24



Satt och bläddrade i nya numret av Elle Interiör idag och på en helsida möttes jag av Wegners designklassiker Y-stolen. På Designprogrammet hade vi dessa fantastisk fina bokstolar i vårt bibliotek och jag har länge suktat efter en egen. Denna svartlackade variant tycker jag är allra läckrast och jag hoppas att den snart kommer i vår ägo.

Fotot är tagen av en otroligt duktig dansk reklamfotograf. Kolla in hans hemsida nedan.

Foto: Søren Larsen, larsenform.com, för carlhansen.com

Kommentarer
Postat av: Johanna.B

Svar: Tack så hemskt mycket! Det känns som om jobbutsikterna är rätt så goda. Kommer läsa en hel del ekonomi också vilket är bra då jag drömmer om att starta egen butik! Jag är väldigt glad! Ja kanske vi ses om två år! Vad gör du för någonting?



Jag älskar stolar. Skulle kunna ha en hel drös. Den här är otroligt fin!



Kram

/Johanna

2008-06-24 @ 20:34:41
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: em

Hej vännen..

jag har sett att du har ringt men jag har jobbat varje gång och kommer hem seeent.. slutade 21.30 ikväll och börjar 07.00 i morgon så jag orkade inte slå en signal när jag kom hem. Jag hör av mig i morgon snäckan.. been to long now.. my fault. Big kiss.

2008-06-30 @ 22:52:03
URL: http://wordsinthewires.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej, sökte lite lätt på underbara google och hittade den lilla blogg. Läste där att du skrev något om designhistoria, vart läser man detta? Kollar runt i hela sverige.



Tack.

Kram Malin.

2010-03-09 @ 18:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback