Fredagspyssel - tygkorgar

Kvällen blev lång, och innefattade både  god mat, maskeraddräktsmakande, sömnad och måleri. Fyra vuxna som pysslade frenetiskt fram på småtimmarna. Parmiddagar är så 2008 nu för tiden har dinkarna pysselaftnar ha-ha. Jag hintade ju igår att symaskinen skulle fram och resultatet blev dessa tygkorgar, eller vad man ska kalla dem, som man även kan vända ut och in på. Föregångaren är vår brödkorg som nu fått en fägglad konkurrent. De små är perfekta till hårspännen och annat pyttigt. Tygåtgången är bara 40 cm per färg (för tyger 140-150cm breda) vilket gör att man inte ruinerar sig om man väljer ett lite dyrare tyg. Jag älskar denna färgkombination! Hade det cerisa tyget haft ett inslag av grönt istället för gult så hade lyckan varit fullkomlig.

Nu ska jag iväg och fota en kaktus och en bov bestraffad med tjära och fjädrar, det vankas bestämt westernmaskerad!


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: carro

Jättefina! Ge mig lätta instruktioner, tack! kram Carro

2009-08-23 @ 20:56:55
Postat av: Sara

Hej hej! Vad kul att du blev inspirerad av min strykbräda. Ett superenkelt projekt - helt i min smak! :) Gillar dina tygkorgar jättemycket! Kul idé och snygga tyger!

2009-08-23 @ 22:35:44
URL: http://www.sarakristoffer.com/hus
Postat av: Pernilla

Superfina korgar...hade funderat på att göra precis en likadan korg med tyg från Ikea :-). Du har möjligen inte några små instruktioner att bjuda på?

Kram Pernilla

2009-08-25 @ 11:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback