Stockholm Furniture Fair 2009



På fredag bär det av igen till huvudstaden och nästa efterlängtade mässa, nämligen möbelmässan. Det är fjärde året jag går på mässan och jag tycker det är lika spännande varje gång. För mig är höjdpunkten Green House  och som man hör på namnet är det där alla designskolor och unga designföretag ställer ut, och det är där man verkligen känner inspirationen flöda. Jag vill även se Jens Fagers (som bl. a designat mässans grafiska profil och de grovhuggna möblerna i den) möbler i verkligheten, det ska bli spännande. Förhoppningsvis hinner jag träffa alla vänner och gamla skolkamrater jag vet kommer vara där men schemat är tight eftersom jag måste lämna mässan redan två timmar innan stängning för att ta tåget mot Sörmland och en efterlängtad 30-årsfest. En rolig helg är bara förnamnet!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Trevligt! Hoppas du får både ett trevligt mässbesök och kul på festen.

2009-02-04 @ 23:00:57
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Lycka till på möbelmässan. Jag besökte den igår onsdag och i år tycker jag att de mindre designskolorna hade roligare utställning än konstfack, beckmans och HDK. Varmt tips är Högskolan på gotland samt Högskolan i Kalmars montrar – mkt mer lekfullt och opretentiöst och jag har hittat minst tre saker som jag hoppas kommer i produktion så jag kan köpa dem =)

2009-02-05 @ 14:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback