En användbar doppresent

Idag ska vi straxt sätta oss i bilen och åka tvärs över landet  och fira Jespers brorsdotters dop. Doppresenter tycker jag personligen är lite klurigt eftersom de har en tendens att bli trista. I och för sig har vi nog passerat tiden då bägare och fotoramar i tenn var den självskrivna gåvan, men just dopet verkar vara väldigt traditionsbundet i presentväg. När min gudson döptes för snart två år sen fick han en jägarryggsäck, ni vet en sån där skogsgrön med inbyggd pall, fast i miniatyr och en liten ståltermos, vilket jag tyckte var en rolig present till en aktiv familj.
Dagens doppresent är en variant av den presentidén och det blev en Mini-Kånken och en egen termos med hennes namn. Allt blir så mycket roligare när man sätter klistervinyl på det! Med tanke på huvudpersonens ringa ålder och det faktum att hon inte ens når upp till tangentbordet (än mindre går) så törs jag visa bilder trots att det är några timmar till kalaset.



Paketet blev härligt lekfullt med gult somrigt papper och packtejp från Shinzi Katoh.


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vilken fin doppresent och paketet var ju fantastiskt, säkert finaste paketet på dopet!

2009-06-07 @ 21:07:37
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Sara

A-K: Paketet lyste upp presentbordet och presenten blev en hit så det var lyckat :-)

2009-06-07 @ 22:16:27
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Perfekt doppresent tycker jag, tennramar och dylikt känns inte kul längre eller hur.

2009-06-08 @ 19:35:34
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Camilla

Rolig idé! Tips på var man hittar termos?

/Camilla

2010-01-22 @ 08:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback