Fjärrkontroll-koll

I dagens tekniksamhälle så hör det nog till vanligheten att soffbordet nästan "svämmar över" av fjärrkontroller. Det är tv:ns, boxerns, förstärkarens, x-boxens... ja ni har det förmodligen likadant själva. Jag höll på att bli galen på alla dessa fjärrkor som tycktes leva ett eget liv och aldrig finnas till hands när man behövde dem, dessutom såg det lätt jöckigt (stökigt) ut när de låg utspridda här och var. Det tog ett par års mer eller mindre aktivt sökande efter den perfekta uppsamlingsplatsen, det finns ju olika alternativ, men jag var ute efter en slags korg eller fat som naturligt skulle ha en snygg plats i vardagsrummet. I höstas hittade jag den här brickan hos Design House Stockholm (passa på att spana in deras nya hemsida!) och den passar perfekt hos oss! Därmed inte sagt att alla fjärrkor alltid ligger där, men det har mer med den mänskliga faktorn att göra...
Hur håller ni koll på era fjärrkontroller?


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Kattis

Men va smart, den där sushibrickan gör sig ju perfekt som fjärrsamlare :)

2009-06-08 @ 13:11:27
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Hej!



Har ganska nyligen hittat hit så jag kikar på gamla inlägg också – det finns mycket trevligt att titta på.



Jag har löst fjärrkontrollsproblemet genom att inte ha någon teve! Då försvinner även tvbox, xbox, dvd-spelare och video-spelare (fast den kanske ändå har försvunnit?). Det fungerar i alla fall för mig. :)

2009-08-20 @ 16:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback