Finbesök & Pecha Kucha

Idag kom min kumpel Charlotte från Stockholm hit. Både för business and pleasure. Ikväll har vi ätit gott och "catchat up"  och imorgon ska jag lyssna på henne på smålandspremiären av Pecha Kucha. Med rötterna i Tokyo är "Pecha Kucha" (japanska för ljudet av konversation) ett unikt presentationsevent där lokala och besökande kreatörer från alla olika områden presenterar 20 bilder som var och en visas i 20 sekunder – ett nervkittlande kaleidoskop av inspiration, idéer och arbete.
Pecha Kucha är en global rörelse, som sprider sig som en löpeld världen över!
Kl. 18.30 är du, liksom jag, välkommen till restaurang Byttan & Kalmar Konstmuseum där Svensk Form Småland står som värd med bl a dessa talare som börjar prick kl. 19.20:
Erika Lagerbielke, välkänd formgivare knuten till Orrefors sedan drygt 20 år tillbaka
Kennet Williamsson, en av Sveriges främsta keramiker, prisbelönt och rosad
Bengt Olof Johansson, konstnär och nytillträdd chef för Kalmar Konstmuseum
Ludvig Löfgren, ung glasformgivare, sedan något år på Kosta Boda
(tidigare nämnda) Charlotte Ryberg, designer (produkt-, grafisk- inredning-) med egen byrå
Ewa Kumlin, dynamisk VD för Svensk Form

Jag ser verkligen fram emot detta event, du kommer väl du också?


Banner från inbjudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback