Vårig kalasdukning

Igår hade jag kalas och vuxenkalas kan ju lätt blir stela och trista så för att undvika samtalsämnen som "finanskris" och "vädret" gjorde jag en lite busigare dukning.

För att skapa en lekfull och inspirerande dukning är det bra att använda ett tema. Det kan vara tema efter exempelvis färg eller säsong. Jag dukade med vårtema, med inslag av djur, där jag använde grönt och vitt som bas och rosa som accent. Kakfatet i mitten tronar på en "gräsmatta" som är uppbyggd av klippt gräs och oasis där jordgubbarna spirar och fjärilarna fladdrar runt. Bordduken är sydd av CECILIA metervara från IKEA och pryds av oemotståndliga undulater. Kalasmaten var en ren nostalgitripp från min barndoms 80-tal och självklart avslutades festen med fiskdamm. Hurra hurra hurra hurra!


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Mor

Vilken urläcker kalasdukning, med tillhörande nostalgi...:) Du är så himla duktig Saris!

Vad roligt att du fick en så fin och mysig födelsedag, älskade Majblomman !!!



Puss å kram å hälsa Jepson!

2009-05-21 @ 18:03:30
Postat av: Anna-Karin

Vilket mysigt kalas och vad fint du gjort.

2009-05-23 @ 22:36:00
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fint, det är snyggt med grönt på bordet. Jag förstår dock inte hur jordgubbarna är nedstuckna.

2010-05-12 @ 18:11:41
URL: http://sv.libidil.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback