Windows XP

Idag kändes det som en perfekt dag att putsa fönster (Jag vet, jag ställer mig också frågan, finns det verkligen perfekta dagar att göra något så tråkigt?? Men andan föll på så bäst att go with the flow!) så här fejas det för fullt. Tricket för att lyckas med fönsterputsningen utan att få flammiga och randiga rutor är relativt enkelt:

♥ Fyll en hink med ljummet vatten och några droppar diskmedel OBS! trick nr 1, använd inte fönsterputsmedel
♥ Tvätta rutan med en svamp, gnugga ordentligt så att smutsen släpper
♥ Skrapa av fönstret med en fönsterskrapa och torka både skrapan och kanterna med en torr diskhandduk. (OBS! torrtorka inte på rutan med handduken det blir bara flammigt)
♥ Gnugga glaset torrt med en boll tidningspapper och resultatet blir skinande rent! Trick nr 2 som husmödrar tillämpat sedan långt innan dackefejden...

Voila! Det underlättar extra mycket om man är två som hjälps åt, då går det ju dubbelt så fort! Dessutom är favoritmusiken i stereon ett måste och om man råkar ha en gammal sportbilaga liggande så är ju rosa tidningspapper aldrig fel...


Foto & kollage: Sara Zetterström





Kommentarer
Postat av: Monika

Vilka bra tips! Jag gör likadant minus tidningspapperet när jag putsar fönstren! Nu blev jag riktigt sugen på att putsa fönster och jag har nog en sportbilaga liggande någonstans... :-)

2009-10-12 @ 09:51:34
URL: http://monnetankar.blogspot.com
Postat av: Kattis

Detta tips var precis vad jag behövde! Hur kunde du veta att jag senast igår tittade skeptiskt på rutorna hemma och insåg att det måste bli en fönstertvätt snart. Måste införskaffa en ny skrapa först. Härligt med en giftgrön hink. Fina städgrejer gör städjobbet roligare! :)

2009-10-12 @ 13:35:23
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/
Postat av: Sara

Monika: Kul att du kikade in! Tidningspappret är liksom fönsterputsningens Rolls-Royce... ;-) Testa!



Kattis: Jag har en övernaturlig förmåga att känna av vad människor tänker... Så snart kommer du att tänka på fönsterfilm hihi. Fina grejer gör halva jobbet! Kram

2009-10-13 @ 05:44:24
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Kattis

Tänker redan på fönsterfilm.. :) jag har nämligen det i våra fönster. Bor på BV men löste insynsproblemet fort med lite frostad fönsterfilm i nederkanten så nu slipper man se förbipasserande och dom ser inte in till oss :)

2009-10-13 @ 10:20:35
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback