Tygfynd

Igår fyndade jag fina tyger! Det blev Lisa Bengtssons Mademoiselle från Mairo och flera meter cerise duktyg som är vävt rutigt sådära snyggt. Det ska bli soffkuddar och bordsduk+servetter. Det är tyvärr min favorittygaffär som gått i konkurs och hade utförsäljning till halva priset, uj vad folk det var - den enes död den andres bröd... Jag hamnade framför en tant i kön och vi köade så länge att vi hann bli kompisar och byta telefonnummer. Jag gillar verkligen pigga gamla människor, de har så mycket erfarenhet och är så kloka, så jag hoppas att hon ringer och säger att de behöver hjälp med snöskottningen eller så. Väl framme i kassan krävdes kontant betalning  och jag tömde innehållet i plånboken två minuter innan stängning så det får nog bli en runda till efter jobbet idag.


Foto: Sara Zeterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback