Gotlandsfynd

Nu är vi mitt uppe i del två av vår rundresa i semestersverige och har tillbringat de senaste dagarna på finfina Gotland. Förutom en grym kräftskiva till fram på småtimmarna så hann jag med en sväng på stan under gårdagen. En favorit i repris från förra året är utomhusloppisen/antikbutiken på Hästgatan, Akantus bakficka Från förr till nu. I fjol tyckte jag det var dyrt och utplockat men igår gjorde jag två verkliga fynd. Först hittade jag en 3-liters gryta - Arabias Kokki i superfint skick som jag betalade ynka 40:- för. Just som jag tänkte gå hittade jag även elva perfekta vattenglas. Minns ni jakten på glasen från mäklarannonsen? Det blev en stor besvikelse när jag fick se det ena i verklligheten på ILVA, då det var jättestort och klumpigt. Dessa små raringar till loppisfynd har precis den rätta tyngden och fin form och dessutom kostade de bara 12:-/st! Tyvärr lyckades jag ha sönder ett på hemvägen men inget kalas utan kras som man säger. Nu sticker jag och Jesper till LMFI-Mecka en sväng - ett möte med hotellchefen på Fabriken Furillen står nämligen på agendan... I'm so excited!


Foto: Sara Zetterström


Kommentarer
Postat av: Jose Garcia

Riktigt bra fynd du hittade :)

2010-08-05 @ 15:04:48
URL: http://ejercicios-bajar-peso.blogspot.com/
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling.

Börjar närma mig finalplats och vinner jag pris delar jag på vinsten



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback