Smart förvaring för "kläder på gång"

Det är säkert många med mig som fått lite huvudbry beträffande omhändertagandet av "kläder på gång". Ni vet de kläder man tar rena, använder några timmar och sen inte vet hur man ska hantera dem eftersom det inte känns helt fräscht att lägga tillbaka dem bland det rena i garderoben men definitivt inte heller att slänga dem i smutstvätten. Många av mina (nyfikna) gäster har tyckt att våran lösning på problemet är riktigt smart.

Har du turen att äga en vacker klädställning kan den, med kläderna på S-krokar eller galgar, fungera som en del av möblemanget. Just en sådan ställning hittade jag på en gammal vind för tio år sedan och vi använde den flitigt ända tills vi flyttade in i vårt nuvarande hem där den helt enkelt inte får plats mellan alla vinklar och vrår och därför förpassats till förrådet. Istället skruvade jag upp en platsbyggd variant med stång och väggbeslag i rostfritt stål från en lokal byggmarknad och om man hellre vill fästa stången från taket finns det även sådana beslag. Krokarna är IKEAs GRUNDTAL. Eftersom denna lösning är funktionell snarare än estetisk döljer vi den effektivt bakom ett draperi, så ni förstår ju att man måste vara en nyfiken gäst för att upptäcka den! ;-)


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback