Projekt arbetsrum 5.1

Mitt arbetsrum är en historia för sig. Ja, för trots att det är vår gemensamma bostad så har Jesper i ren självbevarelsedrift dedikerat denna del av hemmet till mig. Det råkar nämligen vara ett sånt rum som mer eller mindre konstant befinner sig i det tillstånd som kostnärer skulle kalla kreativt kaos. Där hamnar alla mina små pågående projekt, prylars sista anhalt innan Blocket, loppisfynd som ännu inte funnit sin plats i hemmet, målarpytsar, presentpapper, verktyg, teknikgrejer och även de stackars gäster som tänker sig en mysig vistelse i det Zetterströmska residencet. Jag gillar kreativt kaos, under kontrollerade former, och är det tusan till balansgång att hålla ett rum med så många funktioner i schack.

Det var en lång inledning till ett relativt litet projekt, för en liten stund sen öppnades färgburken jag köpte igår och efter ett vältäckande lager av svart färg är det bara torktiden som skiljer kontoret från en förändring som trots sin ringa storlek i arbetsinsats kommer att göra mycket för helhetsintrycket. Black is the new black.


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback