Grön jul i udda glas

I fredags gjorde jag helghandlingen på egen hand eftersom Jesper varit och jobbat i Turkiet hela veckan. Oj som jag gillar det, att i lugn och ro fnutta runt i butiken och hitta något nytt läckert bröd eller spännade excotisk frukt att testa. Något annat jag hittade var små julstjärnor och hyacinter i miniatyr. Om det är något jag är allergisk mot så är det juliga tantblommor av just nämnda sort. Då heter tydligen botemedlet miniatyr och vita , jag är löjligt förtjust i allt som är en mindre kopia av en stor förlaga (Converse i strl 18 är ett lysande exempel) och vitt är ju inte fullt så juligt som rött, för helt plötsligt ser jag mig själv betala för tre små tantblommor deluxe. Växter och jag är ju ingen bra kombo men skam den som ger sig och nu har en liten julgrupp tagit plats på matbordet. Små juliga blomkrukor existerar inte här hemma och för att skapa lite mer spänning med olika nivåer använde jag tre udda glas. NYSNÖ från Ikea, ett whiskeyglas och ett litet loppisfynd. Alldeles lagom juligt för min smak.


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

De små vita miniatyrerna brukar hamna hemma hos mig också. Ganska söta för att vara tantblommor faktiskt!

2010-11-28 @ 21:53:05
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Linnéa

Så fint :)

Såg hos Frida på Trendenser om din doftljusönskan eller vad man ska kalla det. Jag har hur som helst ett tips. Byredo Cotton Poplin doftar alldeles underbart fräscht o nytvättat. Ger inte så stark doft heller som många andra doftljus.

2010-11-28 @ 23:52:00
URL: http://finheter.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Snyggt! En julblomma jag aldrig har hemma själv då jag alltid glömmer och vattna den, men jag gillar julstjärnor.

2010-12-02 @ 22:20:09
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback