Agrippa-akuten

Det har ju varit tyst som i graven här på bloggen i ett par dagar och i vanlig ordning betyder det att aktiviteten är galet intensiv bakom kulisserna istället. Jag "råkade" fynda ett skåp i lördags och helt plötsligt var jag tvungen att möblera om hela hemmet. Jo det är nästan helt sant för ungefär 80% av lägenheten har genomgått en förändring i layout. För ett ynka vitrinskåps skull. Pjuh! Trots att Jesper är lojaliteten personifierad så kan han nog inte sticka under stol med att det är lite himmel och helvete att leva tillsammans med en inredare... Men det blir bra! (när det blir färdigt - för stora projekt drar ju med sig stora mängder av små detaljer som behöver fixas) Eftersom även kontoret blev inblandat så påverkades vissa funktioner som idag har klarat sig undan allmän beskådan, nämligen viktiga papper-området. Tidigare har den avdelningen varit lyckligt dolt för omvärlden men när jalusiskåpet nu kickades ut till förmån för ett lite mer avslöjande dito kräver basprodukterna en uppfräschning. Länge har de stått på önskelistan och nu är det dags att klicka hem några Agrippa-pärmar. Inspirationen fick jag från Carouschka Streijfferts underbara atljé som jag såg i något inredningsmagasin (kan det varit Residence?) för ett/ett par år sedan och mer bränsle fick drömmen om något liknande när jag hittade ännu ett hemma hos-reportage i Sköna Hem i fjol. Fy tusan så snygga dessa papperssamlare är (och ännu starkare kraftuttryck behövs det när man ser priset!!) - åtminstone två ska jag unna mig hos Deskstore. Klick. Klick.


Foto: eget kollage med bilder från deskstore.com och Sköna Hem

Kommentarer
Postat av: pernilla

Tack vad gullig du är!



De där pärmarna skulle passa fint i min framtida ateljé...eller vanliga Svensson-arbetsrum. Drömma kan man ju alltid!

2010-09-29 @ 14:16:12
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Anne

Låter spännande att 80% är ommöblerat :) Snygga pärmar.

2010-09-29 @ 18:01:10
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback