Hembakat är bäst - vaniljhjärtan del I

Igår lanserade IKEA sin kokbok som är en del av vitvarukampanjen HEMBAKAT ÄR BÄST. 30 klassiska bakrecept i samarbete med Hembakningsrådet samsas med köksinspiration i denna kokbok som bara finns på varuhuset i begränsad upplaga - för alla kunder som går i kökstankar. Jag byggde inspirationsdelen inför kampanjen i varuhuset. Köket och dukningen skulle såklart andas mjöldamm och bulldoft och när jag fick tjuvkika i kokboken inför bygget häpnade jag över den fantastiska stylingen, inte precis bakmys a la Leila utan snarare med så strama linjer att pythagoras skulle blivit avundsjuk. Forsman & Bodenfors är reklambyrån bakom de flesta av IKEAs kampanjer, så även denna gång. Just för att det är så okokbokigt gillar jag det extra mycket. Häftigt och annorlunda! Bakbilderna är tagna av Carl Kleiner/Agent Bauer och ni kan se dem här. Jag fastnade för många av recepten men inför morgondagens premiärjunta efter sommaren så har jag just givit mig på vaniljhjärtan. Smördegen ligger på kylning så nu är det dags för vaniljkrämen och det är visst the tricky part har jag förstått. To be continued...


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Addis

Sjukt coola bilder till kokboken. Måste nog ta mig till IKEA...

2010-09-22 @ 10:18:00
URL: http://renen15.blogspot.com
Postat av: Sofia-Tingelings

Känns sjukt att jag är sugen på att köpa ett kök så jag kan få kika lite mer i den här kokboken.

2010-09-22 @ 11:00:27
URL: http://tingelings.devote.se
Postat av: Sofia-Tingelings

Hittar ingen mailadress till dig, men ville bara hälsa att det går jättebra att blogga om byrån. Kramar!

2010-09-22 @ 11:03:15
URL: http://tingelings.devote.se
Postat av: Anna Pettersson

Hej! Hoppas dina vaniljhjärtan blev smarriga. Nyfiken på resultatet ;)

Kika gärna in hos oss på Livet hemma, du kanske är sugen på att rapportera lite från Kalmar?

2010-09-22 @ 20:36:44
URL: http://livethemma.ikea.se/inspiration
Postat av: AnGeeL

HejHej!



Jag älskar Vaniljhjärtan och har hatat vartenda recept jag har gett mig på. Och jag har varit väldigt nyfiken på den här kokboken, som säkerligen inte längre finns, det är jue nästan 2 år sedan du skrev detta.. men jag är verkligen desperat efter ett riktigt Vaniljhjärta-recept och undrade om du kunde ge mig det som står i den boken? Det skulle vara gudomligt snällt av dig !! Du kan nå mig på min mail-adress, kan skriva den här oxå - [email protected]! Snälla, snälla svara så fort du ser detta! Kram på dig! :)

2012-05-26 @ 10:18:16
URL: http://tenshinonamida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback