Framme i Milano

Igår fanns det inget att be för utan det var bara att gilla läget och kliva upp innan solen för att hinna med planet som skulle ta oss till Milano och den största möbelmässan jag sett (som finns?). Efter en underbart vacker inflygning längs med Gardasjön kom vi ut till mässan strax efter lunch och betade av de hallarna som hyste de mest intressanta utställarna. Ska jag vara ärlig så styrde mest, min partner in crime - mässveteranen, Frida kosan för i förväg visste jag bara att jag ville se en hall och det var SaloneSatellite, med de unga formgivarna. En underbart hektisk dag med många intryck, och nästan lika många taxiresor kändes det som, som vi avslutade med en god middag tillsammans med Susann och Charlotte. Nu är det dags att fånga innerstadens designliv som precis som under Stockholm Design Week i februari, bubblar extra mycket runt om i centrum just denna vecka. Med kameran i näven och med kläder som kan omvandlas till något representativt inför ett ev. cocktailparty framåt kvällen blir det ännu en dag i Milano som tyvärr ångrade sig och i dagarna snålat med sommarvärmen som kom i förra veckan. En mer omfattande mässrapport kommer såklart framöver, så håll utkik. Ciao!


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha det så underbart, önskade att jag också var där med er!

2011-04-15 @ 21:55:43
URL: http://tingelings.elleinterior.se
Postat av: tinajo

Låter jätteroligt - ser fram emot rapport! :-)

2011-04-18 @ 09:18:51
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback