Designhotell - Michelberger, Berlin

Det är verkligen på tiden att jag städar upp bland kategorierna här på bloggen, jag har förstått att de lite krångliga och ska försöka förtydliga framöver. Jag börjar med att introducera en ny kategori som jag kallar designhotell. Ett häftigt sådant värt namnet befinner jag mig på just nu, Michelberger Hotell i Berlin. Läcker inredning, häftig historia, annorlunda arkitektur och underbar grafisk profil a la rymdeversionen av Alice i Underlandet. Hotellet huserar i en gammal industrilokal och har 119 rum i olika modeller och för en djupdykning i konceptet kan ni kolla in hemsidan. Dock varnar jag för en rymdresa som gör att tiden bokstavligen flyger i väg.


Foto: Bild 2 & 3 pressbilder, Michelberger Hotel, 1 & 4 Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad fiint! Är inte alls avis. Host.

2011-08-26 @ 09:40:24
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: Anna

Underbart hotell!!! Jag är tysklärare och väldigt förtjust i Berlin, men har bara varit där en gång. Var i staden ligger detta fantastiska place? I närheten av Ku'Damm eller Unter den Linden? Mach's gut! Kram Anna

2011-08-26 @ 23:21:55
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback