I ett hus vid skogens slut...

...liten Toast madame tittar ut. Helgens uppdrag, att "rosta" våra vänners bröllop tog bokstavligen all vaken tid ända fram till småtimmarna igår morse, så tyvärr har jag inte ens hunnit lägga ut bilder på klänningen som jag hade tänkt. Här, i det lilla tjärdoftande bulhuset mitt på Gotland tillbringar vi våra kvällar, nätter och mornar. Det är stugliv big time, utan rinnande vatten och med ett litet sovloft i höjd med äppelträden. Mitt i all mysidyll baxade vi in två datorer, en skrivare och ett halvtjänligt mobilt bredband för att slutföra vårt uppdrag inför lördagens festligheter. Jisses vilken syn det måtte varit då utrymmet var på: - Kan du bära ut köksstolen så att jag kan stänga locket på resväskan-nivå. Nu är det alldeles, alldeles underbara spektaklet över och efter den fysiska- och mentala urladdningen börjar jag så smått bli människa igen. Jesper är ute på en joggingrunda längs memory lane för detta lilla hus vid skogens slut ligger strax intill det lilla hus som vi hyrde mellan 02-04 (ett topprenoverat f. d. lammhus på 80m²) och många springrundor har avverkats i trakten. Själv funderar jag över vad vi ska ge oss i kast med, när mannen återvänder, nu denna första riktiga semesterdag. Jag tror vi börjar med ett dopp!

Foto: Sara Zetterström, Litlte Miss Fix It



Kommentarer
Postat av: Bröllop/Fest & Pyssel

ser sjukt mysigt ut :-)

2011-08-08 @ 12:54:02
URL: http://festservice.wordpress.com/
Postat av: Hildur - fixa&dona

Roligt att T-shirten kommit till användning. ;-) Åh så skönt med "riktig" semester. Här har Henrik börjat jobba idag, så nu börjar jag sakta men säkert förbereda mig för jobb nästa vecka. Kram, kram!

2011-08-08 @ 14:19:08
URL: http://www.fixaodona.se
Postat av: Mor Lisen

Hoppas ni hade ett härligt Gotlandsbröllopp, master o madame Toast-Zetterström....

Härligt att få återse det fina bul-huset med de roliga minnena ifrån detta...:)

Njuuuut av semestern oxå!!!



Puss från Morsken <3

2011-08-08 @ 15:59:06
Postat av: Tina-kusina

Kan bara inte låta bli att minnas när vi alla 5 i familjen knödde in oss i detta mysiga hus och Albin vaknade mitt i natten och ropade från loftsängen att han inte mådde bra. Jag hann precis få benen över sängkanten för att resa mig och... splash - en kräka mitt i bakhuvudet :s Tur att det fanns dusch och tvättstuga i byggnaden bredvid. Dagen efteråt gick åt till att skura hela stugan invändigt :D Mysiga semesterminnen från Gotland!

2011-08-11 @ 22:28:51
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Tina: Gissa vad jag tänkte på dels när jag sov på loftet och kanske ännu mer igår när vi sov i bäddsoffan och jag såg hela scenariot du just beskrev framför mig... :) Själv tackar jag min lyckliga stjärna att min matförgiftning i tisdags slog till redan vid 22...

2011-08-11 @ 23:06:41
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback