Tiger - en ny butik i Kalmar

Gör ett litet avbrott i hemmafixet som råder (bygger en gjutform just nu, som en del i hallrenoveringen) och kör en nyhet på butiksfronten i Kalmar. Jag har inte mycket till övers för skräp, men däremot har jag en förkärlek för fyndiga prylar (gränsen kan vara hårfin) och en ny butik för mig i allmänhet och Kalmar i synnerhet i den genren är Tiger. Det är en dansk kedja, som en blandning av Bubbeltian, Granit och Stockhome och det mesta kostar runt 20:-, det er for vildt som deras slogan lyder. Butiken i sig är enkelt inrett och lättillgänglig med sin labyrintartade väg och fyllda pallkragar. Självklart kryllar det av saker som man definitivt inte behöver och heller aldrig kommer att behöva men om man sållar lite så finns det ett gäng fiffiga agnar bland vetet och jag ska visa vad jag fyndat, men det blir imorgon.


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback