TISDAG

Det roligaste projektet jag gjort på ICom hittills var nyhetslanseringen av fyra produkter för webben. Jag hade bara jobbat här i några veckor när min chef kom och frågade mig om jag kunde tänka mig att hoppa in i ett hastigt uppkommet projekt, men att jag fick säga ifrån om jag inte kände mig redo för den sortens utmaningar. Jag är inte typen som säger nej till utmaningar däremot gick jag hem lite lätt kissnödig den dagen och undrade hur det skulle gå egentligen... Uppdelningen gick till så att en kollega, rätt färsk hon med, gjorde grundlayouten och beställde bygget av snickarna och en vecka senare hade jag ett par dagar på mig att göra lösningarna och tillsammans med en fotograf ta bilderna. Åh så roligt det var! Det finns en anledning till att man säger ju fler kockar... Mitt i sommarsemestern var det bara jag, AD'n och frilansfotografen och förutom att personkemin oss emellan var toppen så var nog en anledning till att det flöt på så bra att beslutsvägarna var korta. Där satt den. Vi bara bestämde helt enkelt.

Tanken var fyra bilder, fyra produkter och fyra olika uttryck men med en gemansam röd tråd, eller ska jag säga blå eftersom det var väggfärgen. Nu var det ju väääldigt länge sedan lanseringen skedde, i månadsskiftet sept-okt, men så är det när man är bakom kulisserna, man blir hopplöst sist på bollen.

Först ut är denna arbetslampa. En stilren och högteknologisk LED-belysning med ett härligt formspråk. Strama linjer och diskret rekvisita för att inte ta blicken från huvudpersonen TISDAG, passande va?

En rolig anekdot är att jag lånade hörlurarna av en ung kille som jobbar på ett annat IKEA-bolag. Gen som planerade layouten såg honom på tåget från Malmö och frågade om vi kunde få låna dem. En inredare ser rekvisita överallt ha-ha...


Foto: IKEA

Kommentarer
Postat av: Charlotte Bladh

Skitbra jobbat Sara! Verkligen!

2011-12-06 @ 17:24:07
URL: http://www.hemmariket.se
Postat av: Hildur - fixa&dona

Så roligt att få se vilka bilder/miljöer du varit med och tagit fram! Själv slog jag faktiskt till på en TISDAG i grått så fort dom kom ut i butiken. Superfin och bra på alla sätt och vis!

2011-12-06 @ 20:37:39
URL: http://www.fixaodona.se
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Tack snälla Charlotte!



Mm, Hildur, det är tur att jag inte jobbar i varuhuset längre... jag hade gått back ;)

2011-12-06 @ 21:45:09
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Beathe

Hej :) Jag älskar ikea, hemmafix och inredning så det är jätte kul o läsa din blogg :) Då har jag en fråga oxå till dig, du kanske inte vet svaret men jag frågar ändå :P Det fins en fåtölj på Ikea som heter Skarbol, men den finns inte på hemsidan eller i katalogen.. hur kommer det sig? :)

2011-12-07 @ 13:50:51
URL: http://beathelindbye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback