Den andra kvinnan

Jag började känna av en förkylning i helgen och imorse vaknade jag med rejält halsont. Bättre att förekomma än förkommas varför sängläge varit ett faktum hela dagen. Lika delar nödvändigt som tråkigt. Tur i oturen så passade det ganska bra in i mitt jobbschema eftersom rummet jag ska inreda denna vecka idag målats och tapetserats.

Appropå måla och tapetsera så ägnades ju helgen åt just det. Jag hade min härliga vän och tillika inredningsbloggarnas tapetdrottning Hildur/Fixa&dona på besök. Lagom när jag kom hem från jobbet och hon var på ingång i fredags ringde en kompis och sa att hon sett en "Saragrej" på stan, en klädbutik som sålde ut sina provdockor. Huvudet på spiken och tipstack till Linda för jag kastade mig ner på stan och nu har Clair - den andra kvinnan flyttat in. Det jag föll för var att flytta ett offentligt objekt in i den privata sfären, samt den snygga knoppen. Med lite svart färg kommer hon att bli en läcker del av inredningen, eller ska jag säga familjen... Jag vet inte hur smart denna introduktion var egentligen. Pinnsmal och högbystad, om än lite huvudlös, är det nog bäst att hålla sig på mattan så att maken inte byter ut mig...


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: A-K

Nog var hon stilig alltid, men knappast på din nivå:-) Hoppas på att få se resultatet av ditt och Hildurs arbete snart.

2011-02-01 @ 21:45:17
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Amanda Roos

Och så önskar man att det var 2011 igen då! :P

2012-08-28 @ 21:33:50
URL: http://nattstad.se/amandaroos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback