Spackel, stan är full av spackel...

Under helgen som gått har det varit ganska påtagligt att det renoveras för fullt här hemma, kontoret har blivit hall och hallen är allt annat än skinande ren. Henke, målaren, har lagt åtskilliga hinkar spackel i lager efter lager på väggarna och rummets "benstruktur" har plötsligt kommit fram. Jag går runt och bara myser. Ni vet så där som man gör när något man längtat efter riktigt länge faktiskt blir verklighet. Det roliga är att helt plötsligt när jag nu ser hallen i sin så kallade birthday suit, utan några störande moment, så föds direkt nya idéer om hur den kan möbleras på bästa sätt. Så de pluggade hål som jag igår stack tändstickor i för att de skulle sparas, fick helt sonika spacklas igen idag. Dessutom är den grå tonen just så läcker som jag tänkte i mitt moodboard att jag nästan ångrar att jag beställt tapeter. Trappräcket måste skissas på, har en halvgalen idé om att ersätta stolpen i trä med en i metall - i enlighet med det nya räcket. En motorsåg anyone? Även nya vägglampor står på spaningslistan, ja vi får se var det slutar. To be continued, som man säger...


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Hoppas du har något att stå på inför tapetseringen! Ser lite högt ut det där. ;-) Kram!

2011-01-23 @ 23:30:47
URL: http://www.fixaodona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback