Hej då gästsängen!

Anledningen till att jag samlar på så mycket saker är att jag är en nostalgist jävel (ursäkta den dåliga franskan) och tycker att precis varenda post-it med en minnesanteckning på kan vara bra att ha, liksom etiketter, band, lampor, burkar, kataloger, fina påsar, snören, pärlor... Jag har extremt svårt att skiljas från det mesta, och nej, jag vill inte ha allt framme men bara vetskapen att det finns tillgängligt i ett förråd långtbortistan gör att allt känna mycket bättre än om jag skulle ge bort-sälja-slänga något jag håller det minsta kär. Nu står gästsängen på tur. Det som tidigare varit gästrum och kontor/pyssel/arbetsrum kommer hädanefter bara att vara det sistnämnda för att optimera behovet. Och nej, båda förråden och garaget är fullt så det finns bara en utväg - att klippa banden. Fördelarna till trots - denna lilla dagbäddsoas/alkov är extremt skön att slänga sig i och prata i telefon eller läsa en bok eller tidning och ändå umgås med den som sitter vid pluppen (datorn), sova i den när man under krasslighet hostar sig fördärvad och vill ge sin bättre hälft lite sömn, är det nu dags att göra plats för en arbetsplats deluxe. Med ett par spekulanter via Blocket kommer detta förmodligen ske förr än senare, så tack för den här tiden sängen. Och ärade gäster - soffan är också skön!


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: tinajo

Haha, jag är precis tvärtom - kastar/ger bort hejvilt och ångrar mig i bland. Men bara i bland, för det mesta saknar jag inte grejerna alls. :-)

2011-03-19 @ 09:37:16
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback