Iittalas magiska mönster

Hur fint som helst är Iittalas nya serie Korento och precis som i det förra möstret Taika har Klaus Haapaniemi lyckats förmedla en lite sagolik känsla. Jag får även några odefinierade flashbacks till min tid som barnflicka då familjen hade en tjusig serie (engelskt?) porslin med laxrosa vallmo eller liknande på. Hursomhelst tycker jag att framför allt trollsländor är überfina i sitt formspråk och det är så skönt och enkelt med Iiittala för Korento betyder just trollslända på finska.
Foto: Designboom

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tror jag vet vilken serie du syftar på. I så fall är det serien Amapola från Villeroy and Boch. Vi äter på denna hemma hos svärmor nämligen...

2011-05-14 @ 11:11:30
URL: http://retrolyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback